FORENINGSPORTAL Foreninger i Farsund

Forsamlingslokaler og grendehus

Folkeakademiet Farsund/Lista

Kultur, kunst og historie

Folkeakademiet er en frivillig organisasjon som gjennom kultur fremmer bevissthet og kunnskap om hvordan og hvorfor demokratisk praksis danner grunnlaget for ytringsfrihet, frihet til å velge, og menneskerettigheter. Vi arrangerer ulike ting selv, eller i samarbeid med andre.

Lista karateklubb

Idrett og sport

Lista Karateklubb ble stiftet 28.08.79. Klubben har i dag ca. 90 medlemmer i aldersgruppen fra 8 år og opp til over 70 år. Vi har treninger 2 – 3 ganger pr. uke, blant annet familietreninger (foreldre/foresatte og barn), nybegynnertreninger og trening for fargede belter. Vår visjon er at klubben skal gi et godt treningstilbud for alle utøvere, på tvers av alder, minoritetsbakgrunn og funksjonsnivå.

Lista Trekkspillklubb

Sang og musikk

Lista Trekkspillklubb har fast øving mandager kl 19.00-21.00 på Nortun, Nordbygdsveien 183. Fortida er det ca 10 toradere, tre med trekkspill , ei fele og en med kontrabass. Repertoar er gammeldansmusikk, swing og tango. Innlæring etter noter / gehør. Vi har plass til flere og kan tilby lån av trekkspill, torader og fele.

Sound of Happiness

Sound of Happiness er et kor (og en møteplass) for mennesker med spesielle behov. Vi øver hver mandag i kantinen på Lista ungdomsskole. Dirigent for koret er Hanne Vennebo Turøy.

Nyttige lenker

Sosiale media